top of page
חיפוש

סיור מפתיע בשוק הפשפשים של אתונה


ביקור באתונה מסתכם בדרך כלל בטיפוס לאקרופוליס וסביבתה, מוזיאון הלאומי, תצפית ליקביטוס, בשופינג לאוהבי הז'אנר ומשם מפליגים לאיזה אי יווני עם חוף מושלם ואוכל טעיייים, שקט ושלו בעונה הנכונה.

עבורי גם ביקור מולדת ומשפחה, חיבור לזיכרונות ילדות נעימים, לסבא וסבתא ולחיבוק שאינם עוד.


ליד תחנת המטרו, אחרי שעה 11.00 כבר מלא תיירים, רצוי להגיע קודם

ביקור חמישי השנה, ראשון בבוקר (יום השבתון כאן) החלטנו להגיע שוב לשוק הפשפשים,

אודות האינפורמציה החשובה שכל מקומי שמבין עניין יודע – זה היום השווה ביותר – לצוד עתיקות ולמצוא מציאות. כמובן רצוי להגיע ממש מוקדם בבוקר ולהתחיל בדוכני רצפה.


שוק הפשפשים של אתונה נמצא בלוקיישין פרקטי לתייר המצוי, במרגלות רחוב ermou שזה רחוב הקניות הראשי (ופעם לסבא שלי הייתה חנות כאן למשך 4 עשורים) לבין סמטאותיה של plaka , מדרחוב מלא חנויות פולקלור בדרך לטיפוס לאקרופוליס, ליד תחנת המטרו מונסטירקי ליד מלא בתי קפה וטברנות.


קפה "פרפה" הקפה הלאומי של יוון, זהו נס קפה קר ומוקצף בתוספת חלב
רצפת בית הקפה שישבנו, פסיפס אריחים ישנים מפירוק, בהרכבה לפי סדר אקראי

בפעם הראשונה כשביקרתי בשוק פשוט התאכזבתי חייבת לציין, זה היה לפני מספר שנים!  בעיקר בגלל המחירים המופקעים והיחס המזלזל של בעלי החנויות.


אבל בשנים האחרונות הגישה השתנתה לטובה, מה שהופך את הביקור לחוויה נעימה וכיפית. אין לי מילים לתאר עד כמה אני מרוצה כשאני רואה את איכות העתיקות המסודרות על רצפת הכיכר, על השולחנות המאולתרים, על הטנדרים שחונים לצד המדרכה טרם פריקתם אל תוך חנויות העתיקות עצמן.


מבחר פרטי וינטאז' מרהיבים
הכל מכל, כאן יש את המציאות הכי טובות
מופתעת מהמבחר
משא ומתן על פריט אר-דקו
מפשפשת
מרוצה

המון השפעה צרפתית, כן לאתונאים יש המון שיק ובתים מעוצבים היטב עם תקרות גבוהות, פרקט פיש בון וקרניז בחיבור לתקרה, נישות מושקעות לתצוגת האוספים הביתיים, בסגנון אירופאי עם נגיעות של קלאסיקה יוונית. הפריטים מזכירים לי את בית סבתי ואת בית הדודות שדאגו לטפח בית ייצוגי לכל ימות השנה, לא משנה מה גיל הילדים או הנכדים, בית  מטופח, מעוצב, מגוהץ, מאורגן, מסודר, מדויק ונקי להפליא בניחוח תבשילים ביתיים, בנוסח מטבח יווני-יהודי-ספרדי, שהוגשו לנו תמיד באהבה.


רגשות הנוסטלגיה מתחלפות להן מהר מאוד לאינסטינקט הצייד, ומתחילה לפשפש ולחפש פריטים שווים בין הרמות השפע. כידוע פער המחירים בין החנויות לדוכנים הוא משמעותי ולכן מחליטה להתרכז בדוכנים בלבד. פרטי אר-דקו לצד פרטי אר-נובו, חפצי פורצלן שווים  מכל הסוגים ומכל התקופות, גופי תאורה מרהיבים, מבחר ציורים מרשים, שולחנות קפה קטנים מעץ אגוז ומעמדים לעציצים, שלא מביישים אף שוק אירופאי שביקרתי, את פריז או לונדון או בריסל וגם אמסטרדם. עבודות הקרושה ובעיקר הרקמות היווניות המדהימות בלטו באופן מיוחד.

סמטה טיפוסית עם בית קפה בעיצוב עכשווי וצבעוני
נשנושים בטברנה למנוחה קצרה
לקינוח, גלידה
בית קפה מעוצב בהשראת קרקס, קפטן קוק, שווה לבקר
זה ריטואל קבוע שחוזר על עצמו

עמוסת פריטים חוזרת הביתה – לבית היווני שלי, ולמשפחה היוונית שלי, וכולם רוצים לראות את המציאות – ואני בשמחה מציגה את הרכוש החדש שעתיד לחלקו עלות איתי לארץ. חלקו בשני יקשט את דירת הנופש היוונית שלי.


הסחורה האיכותית שנמצאת בשוקים היא תוצר של המשבר הכלכלי שקיים כבר מספר שנים ביוון. הרבה משפחות מוכרות את תכולות דירותיהן עקב המצב הכלכלי ומאידך קשה מאוד למכור בחזרה את הפריטים האלה בשוק המקומי במחיר הראוי, שוב בגלל אותה סיבה, ליוונים אין כסף לקנות עתיקות. אז התיירים זוכים, ואם אתם תוהים לגבי הנדל"ן ביוון, המצב די דומה!



ריהוט שנרכש בשווקים נצבע מחדש בלוק טרנדי
glyfada פרלמנט משפחתי על עתיקות וסיכום היום שהיה
לסיכום

שוק מומלץ מאוד, להקדיש לפחות יומיים להסתובבויות בשוק, להצטייד ברכב שניתן להעמיס את כל המציאות, חנייה יש ברחובות הסמוכים, מומלץ להתמקח על המחירים כמו בכל שוק, ובקיצור שופינג – אופס סליחה – צייד נעים ומוצלח.



 

ואם אנחנו עדיין לא מכירים, נעים מאוד שמי אידית מרקוביץ

מעצבת פנים מכורה לשווקים ולעתיקות, מתגוררת בין הרצליה לגליפדה (עיר חוף מקסימה ליד אתונה)

ובעלת החברה boutique interiors in greece, חברה שמתמחה בעיצוב והשבחת הנכסים עבור משקיעים ישראלים שרוכשים דירות ביוון.

אבל לא רק, אני גם מארגנת סיורי אספנות ואמנות ברחבי אירופה,

בקיצור, מוזמנים לעקוב אחרי ומבטיחה מוי כיף!


בי בינתיים, נפגש לנו בפוסטים הקרובים

778 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page